Kotva
EŽK - Bakaláři
Rozvrhy
Aktuality
EXKURZE + ŠKOLNÍ VÝLETY
3.6.2019

- v termínu od 17. 6. budou probíhat závěrečné exkurze/ Praha, Lidice, Terezín/ a školní výlety jednotlivých tříd, informace podají tř. učitelé

Pololetní testování - III. až IX. ročník
3.6.2019

- upozorňuji žáky i jejich zák. zástupce, že v termínu června/ do 17. 6. / budou probíhat pololetní KP - konkr. termíny a témata jsou v EŽK - ŘŠ

Vánoce - tradiční projektová výuka
1.12.2018

- po celý ADVENT využijeme projektovou výuku v ČJ, AJ, NJ, PRV, VL, Z, D, VO, VZ na téma Vánoce, letos bez JARMARKU, ale s vrstevnickou výukou ve VV = "MALÍ UČÍ VELKÉ"

Říjen 2018 - připomínáme si 100 leté výročí naší republiky
8.10.2018

- vědomostní a výtvarné soutěže

- výstava v Praze

- školní rozhlasové vysílání

Výlety tříd, exkurze
12.6.2018

- od 18. 6. se "chystají" třídy za novými poznatky a zážitky na třídních výletech a naučných exkurzích

"Maturity" - IX.
6.6.2018

- 6. a 7. 6. = volná témata v  prezentacích a "ústní" / volba otázky - závěrečné zkoušky IX.

"Duhová akademie"
29.5.2018

-tradiční představení třídních kolektivů ZŠ i MŠ

- 16:30 divadlo Děčín

Testování - závěr šk. roku:
25.5.2018

od 25. 5. do 15. 6. píší žáci III. - VIII. třídy závěrečné diagnostické testy z hlavních předmětů, témata jsou v EŽK u daného předmětu a př. ŽK /sdělení nedo sešitu předmětu 

KIEZ -
11.5.2018

Setkání naši žáků VIII. a IX. v německém KIEZU se žáky z GS Vetschau  - dotační program

Termín: 14. - 18. 5. 2018

 

Letos opět Jeden svět
20.3.2018

- dokumentární filmový festival s tematikou lidských práv ve světě, pořádá jej společnost Člověk v tísni - pro žáky 4. - 9. r. /20. a 22. 3. 2018

Soutěže - OLYMPIÁDY
29.1.2018

- konec ledna až duben "PŘINÁŠÍ"do škol soutěže

- ve školních, městských, okresních i vyšších držíme vybraným žákům PĚSTI PRO ŠTĚSTÍ

SRDCE
1.2.2018

- pohlédneme na tento pojem z různých úhlů

- celoškolní projektové vyučování

Pololetní kontrolní práce
5.1.2018

- žáci 3. až 9. ročníku budou zhodnocovat své vědomosti v KP, a to v termínu od 12. do 23. 1. - upřesnění v blogu školy

iQLANDIA - celoškolní projekt
16.11.2017

- věda a technika pod hlavičkou Akademie věd ČR - interaktivní výuka

- listopad a prosinec 2017

ŠUM - Škola u moře
7.9.2017

- termín od 15. do 24. 9. 2017

- vyjíždí přihlášení žáci 2. - 9. r.

- org. zaj. ŘŠ

VRSTEVNICKÉ VYUČOVÁNÍ
29.6.2017

POSLEDNÍ PROJEKT LETOŠNÍHO ŠK. R. - aktivní zapojení vrstevníků, kteří pozitivně působí na formování postojů ostatních dětí, svých spolužáků

Skončily závěrečné KP - III. až VIII.
14.6.2017

- po důkladné přípravě "proběhly" pololetní kontrolní práce od 3. do 8. r.

- učitelé "jdou" hodnotit

ŠKOLNÍ VÝLETY
19.6.2017

- OD 19. DO 23. 6. VYJÍŽDĚJÍ VŠECHNY TŘÍDY ŠKOLY

UČENÍ JINAK - IV. + V.
14.6.2017

- EXKURZE DO HISTORICKÉ PRAHY /vlastivěda

UČENÍ JINAK - IX.
9.6.2017

- EXKURZE DO TEREZÍNA /dějepis a výchova k občanství

"MATURITY" - PREZENTACE / VOLNÉ TÉMA + VOLBA OTÁZKY Z HL. PŘEDMĚTŮ
5.6.2017

- 5. + 6. 6. POSLEDNÍ KLASIFIKACE IX. - držíme pěsti

SENÁT A PARLAMENT ČR
31.5.2017

- žáci IX. exkurze s odborným výkladem

Celostátní testování - IX.
15.5.2017

- od 15. do 19. 5. budou testováni žáci IX. třídy z ČJ, AJ, P

- držíme pěsti pro štěstí

Škola v přírodě
14.5.2017

- 14. až 21. 5. vyjíždějí žáci I. + II. třídy do školy v přírodě Žihle

- přejeme pěkné počasí

Český den proti rakovině
10.5.2017

- žluté kytičky s modrou stužkou budou v Březinách i v ulicích Děčína nabízet naši "DEVÁŤÁCI"

Poslední letošní bruslení
16.3.2017

- 16. a 23. 3. poslední letošní bruslení - nezapomeňte na helmu - POVINNÁ!

Rozumíme penězům
14.2.2017

- projektový den žáků 1. stupně

- "Abychom uměli správně hospodařit"/ finanční gramotnost

 

 

Pololetní prázdniny
3.2.2017

- zasloužené

Pololetní kontrolní práce
13.1.2017

- od 13. do 24. 1. budou žáci 3. - 9. ročníku psát pololetní kontrolní práce

- informaci o termínech žáci obdrželi

- příprava probíhá v hodinách, je vhodné i domácí opakování

Projekt Vánoce
1.12.2016

- celoškolní předvánoční projektová výuka/ tradice v ČR i jiných zemích, dekorace, dovednosti přípravy jídel - raut, vánoční besídky s diskotékou

Život není sametový - projekt 2. st.
18.11.2016

- problematika lidských práv, životního prostředí, životního stylu, migrace

"My děti ze stanice ZOO"
31.10.2016

- Městské divadlo Děčín

- žáci 8. a 9. r.

- prevence proti pat. jevům

72 hodin
13.10.2016

- celorepublikové dobrovolnické akce ke zlepšení životního prostředí / chlapci z 8. a 9. r./

Dentální prevence
23.9.2016

- žáci 1. - 8. ročníku

- přednášejí studentky fakulty zubního lékařství

1. PROJEKTOVÝ DEN - 4. - 9. ročník
5.9.2016

"Ústecké podzemí" - civilní obrana

Závěrečné kontrolní práce
31.5.2016

- v termínech od 6. do 16. 6. budou v hlavních předmětech psát žáci KP

MDD - sportovní den
1.6.2016

- Den dětí oslavíme tradičně sportem, soutěžit bude celá škola na školním hřišti

Závěrečné zkoušky "DEVÁŤÁKŮ" 30. + 31. 5.
30.5.2016

30. 5. - PREZENTACE

31. 5. - ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ DLE VOLBY OTÁZKY

Celostátní testování
23.5.2016

 - 23. - 27. 5. budou probíhat celostátní vědomostní testy pro žáky 5. a 7. ročníku

Památník Terezín - IX.
26.5.2016

- žáci IX. ve čtvrtek 26.5. odjíždí na návštěvu Památníku Terezín - národní kulturní památky.

Karel IV. - celoškolní projekt
17.5.2016

- život v době středověku, odkaz "největšího" z Čechů

Nicholas Winton − Síla lidskosti
13.5.2016

"Nicholas Winton − Síla lidskosti" - 8., 9. r., kino Sněžník

Volba povolání - 8. r.
27.4.2016

- návštěva poradenského střediska na Úřadu práce v Děčíně

Jeden svět - 5. až 9. ročník /kino Sněžník
15.4.2016

- festival dokumentárních filmů o lidských právech

Velikonoční raut - 1. st.
23.3.2016

- zdravě i nezdravě ochutnáme tradiční i netradiční velikonoční pokrmy, které si sami uvaříme

Návštěva u Policie ČR - IV.
16.3.2016

- IV. třída jde zjistit jaké to je u Policie ČR

Přednáška Městské policie - pro VII., VIII., IX.
2.3.2016

 -morálka x zákon, návykové látky, hazard

Nejsme všichni stejní
1.3.2016

- projektový den 2. stupně/ etická výchova

2. PLAVECKÝ VÝCVIK - III., IV., V.
25.2.2016

25. 2. - začínáme, pozor na změnu rozvrhu / 10 lekcí - do 12. 5.

SAPERE - celorepubliková soutěž - "Vědět, jak žít"
2.2.2016

2. 2. 2016 - CELOREPUBLIKOVÁ SOUTĚŽ POD HLAVIČKOU MŠMT - životní prostředí, zdravá výživa, pohyb, prevence nemocí, ...

Výuka na Libverdě - 11. 2. 2016
5.2.2016

- tradiční spolupráce v laboratořích Libverdy/ 9. ročník

Únor 2016 - městská a okresní kola soutěží/ olympiád
5.2.2016

- účast žáků, kteří ve školních kolech obsadili "přední" místa - DRŽÍME PĚSTI

Kontrolní pololetní písemné práce
11.1.2016

- v termínu od 11. do 22. 1. 2016, denně max. 1 práce

ADOPCE - M. C. Baldé
15.1.2016

- příspěvek žáků a zaměstnanců na studium africké dívky

- min. 30 Kč 

Brusleni
8.1.2016

Třída III.+IV.+V. - bruslení na zimním stadionu - společný odjezd - 30 Kč/20 Kč autobus + 10 Kč vstupné.

Tradiční vánoční jarmark
16.12.2015

- akce pro rodiče a přátele školy od 16:30 do 18 hod

- sraz žáků i učitelů v 16:10

Plavecký výcvik - 1. + 2. r.
4.12.2015

- začínáme, pozor změna rozvrhu

Učíme se na zámku - 8. 12. 2015
28.11.2015

Vánoce na zámku a výstava - žáci 5.r.

Veletrh vzdělávání 2015 - 1., 2. 12. 2015
28.11.2015

- určeno žáků 8. + 9. r. a jejich rodičům

Autorské čtení v městské knihovně - 3. + 4. r.
27.11.2015

Paní spisovatelka Alena Kastnerová bude dětem číst ze své knihy O líné babičce a z knihyO nevyřáděném dědečkovi.

Zkus to sám
27.11.2015

- projekt pro IX.

Příběhy bezpráví
25.11.2015

- Jeden svět na školách / 2. st.

Zdravé děti
24.11.2015

- projekt pro 5. - 8. r.

Světový den televize
20.11.2015

- projekt. den 1. st.

Za kulturou do kina - celá škola - Píseň moře
16.11.2015

- odchod ze školy

- cena 50,- Kč

Fotografování - 1. stupeň
12.11.2015

1. stupeň /Vánoční tematika - průběžně od 8:30

Den Ekoškol - 2. stupeň
6.11.2015

6. listopadu oslavíme společně s mnoha dalšími Ekoškolami po celém světě Světový den Ekoškol.

  

HC Děčín
4.11.2015

Návštěva HC Děčín, chlapci 1.-3. roč. (8.00)

Halloween ve škole
2.11.2015

Strašidelná či veselá dýně - soutěž

Projekt 72 hodin
20.10.2015

Ukončení projektu 19. 10. 2015

Mapa webu

SRDCE - celoškolní projekt

Vloženo: 22.2.2018 | Zobrazeno: 876x
PRO VŠECHNA STANOVIŠTĚ: jednodenní projekt od 8 do 12:30 hodin, datum konání 1. 2. 2018, věkem různorodé skupiny žáků od 1. do 9. ročníku. Žákům i učitelům se společná práce líbila. FOTA ve FOTOALBU!!!

1. stanoviště - SRDCE - MÁ PLANETA V MÝCH RUKOU V MÉM SRDCI

/ochrana životního prostředí/

Průřezová témata:

  •   environmentální výchova
  •   osobnostní a sociální výchova
  •   mediální výchova 

Klíčové kompetence

  •   komunikativní
  •   pracovní
  •   k učení
  •   k řešení problému
  •   sociální a personální

Dovednosti:

  •   třídit informace
  •   rozvoj kooperativních a komunikativních dovedností
  •   navrhovat možná řešení

Oborové cíle:žáci se mají naučit

  •   jak se výrobek chová k přírodě, když ho vyrábí
  •    jak se výrobek chová k přírodě, když ho používáme
  •   používat biologicky snadno odbouratelné produkty
  •   jak změnit přístup k přírodě, jak změnit přístup k životu

Motivační část: diskuse o názvu projektu, jak názvu rozumí, navození atmosféry

Realizační část: zhlédnutí krátké prezentace – příspěvky a komentáře žáků, rozvíjení tématu, myšlenková mapa

Skupinová práce – rozdělení na skupiny – téma ekologie domácnosti – vymýšlejí, popisují, kreslí možnosti, jak může jednotlivec (rodina, domácnost) šetřit a chránit přírodu (PL), uvědomit si, že začátek je u každého z nás. Jedním z nápadů, jak přistupovat k ochraně přírody – používání a výroba produktů, které nezatěžují životní prostředí, jsou ohleduplné k člověku.

Praktická realizace - výroba ekologického pracího prášku za použití mýdla a prací sody - žák si odnáší 1 prací dávku na vyzkoušení.

Evaluační část: 

Reflexe - všichni žáci se zapojili do práce, vzájemně spolupracovali a snažili se plnit zadané úkoly. Každý měl možnost zapojit se i do praktické části a vyzkoušet si nenáročnost výroby. Aplikace výrobků vyrobených ze snadno odbouratelných zdrojů.

Na projektu se líbilo - zapojení žáků, vysoká aktivita a nasazení většiny z nich (převážně u výroby).

Pozitiva projektu- spolupráce žáků různých věkových skupin, upevňování vzájemných vztahů, vědomáochrana životního prostředí, uvědomělé nakládání se svým zdravím. 

V rámci dalších projektů je ještě potřeba zvládnout - pracovat podle pokynů, aktivovat i pasivní žáky.

Výstup projektu:

  •   zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka a jeho chování k přírodě - prezentace
  •   rozlišuje aktivity, které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat - PL
  •   výroba ekologického pracího prášku (šetrného k životnímu prostředí)

Pomůcky:

  •   interaktivní tabule
  •   pracovní list
  •   obrázky
  •   recepty na výrobu ekologických produktů
  •   produkty určené k výrobě - prací soda, mýdlo
  •   výrobky vyrobené z biologicky odbouratelných zdrojů

Mgr. Jitka Charvátová, Mgr. Lucie Hulbachová, Jana Semirádová, Gabriela Havlíčková

2. stanoviště - SRDCE – MEZILIDSKÉ VZTAHY

Průřezová témata:

-       environmentální výchova

-       osobnostní a sociální výchova

-       mediální výchova

Klíčové kompetence

-       komunikativní

-       pracovní

-       sociální a personální

-       k řešení problémů 

Dovednosti:

-       rozpozná tolerantní, xenofobní či rasistické postoje v chování lidí

-       hodnotí význam dobrých mezilidských vztahů

-       uvádí příklady činností vedoucí k rozvoji mezilidských vztahů

-       třídí způsoby chování lidí – dobré x špatné

-       rozvíjí schopnost spolupráce

Oborové cíle:

-       žáci zdůvodňovali důležitost vytváření dobrých mezilidských vztahů

-       respektování zvláštností každého z nás

-       uváděli různé příklady solidarity a k čemu je solidarita potřebná

-       naučit se spolupracovat a vytvářet dobré vztahy

Motivační část - Myšlenková mapa a společná diskuze nad vymyšlenými příklady.  Interpretace ustálených slovních spojení se srdcem (př. „má zlaté srdce“) a spojení s oblastí mezilidských vztahů.

Realizační část - Vzájemná spolupráce – náhodně vytvořené dvojice musí spolupracovat při malování obrázku jednou tužkou (vše beze slov). Společně si určit rozdílnosti lidí – vždy žáci, kteří sedí naproti sobě, musí říct 3 věci, které mají společné, a 1, kterou mají odlišnou. Popisují pro něj důležitého člověka, kterého „mají u srdíčka“ – musí zdůvodnit proč je pro něj ten člověk důležitý. Samostatná práce – každý si vytvoří srdce, které se skládá se 3 částí (př. 1. vrstva – to nejdůležitější (rodina?), 2. vrstva – další příbuzní, 3. vrstva – zájmy). Srdce si vybarví, vystřihnou a nakonec nalepí do velkého společného srdce = vytváření mezilidských vztahů.

Evaluační část

Reflexe aneb jak jsme to viděli: žáci se aktivně zapojovali do diskuzí, starší žáci byli ohleduplní a pomáhali žákům mladším, úkoly plnili dle zadání.

Co se nám na projektu líbilo: snaha žáků o zapojení  do aktivit, spolupráce žáků různých věkových skupin.

Jaká jsou podle nás pozitiva projektu: uvědomění si nutné spolupráce a tolerance, rozvoj komunikace, prezentace různých individuálních preferencí.

Co je potřeba ještě zvládnout (V čem to skřípalo?): více zapojovat i pasivní žáky, rozvíjet individuální zvláštnosti žáků.

Výstup projektu

-          2 velká srdce: obsahují srdce každého z žáků (zaměřeno na mezilidské vztahy)

Pomůcky cíle:

  •          tabule, fixa
  •          pracovní listy
  •          srdce rozdělené na 3 části pro každého žáka, velké srdce
  •          kartičky – ustálená spojení se srdcem 

Bc. Lucie Grobarčíková, Tomáš Císař, Mgr. Lenka Kalivodová, Mgr. Libuše Neumanová

3. stanoviště SRDCE JAKO ORGÁN

Průřezová témata:

-       environmentální výchova

-       osobnostní a sociální výchova

-       mediální výchova

Klíčové kompetence

-       komunikativní

-       pracovní

-       sociální a personální

Dovednosti:

  •          vyhledávat a třídit informace
  •          rozvoj kooperativních a komunikativních dovedností
  •          poznat srdeční nevolnost a umět přivolat pomoc

Oborové cíle:

žáci – rozvíjeli znalosti o anatomii, funkci srdce, co mu škodí a prospívá, důležitost správné životosprávy, pravidelného pohybu a odmítání návykových a psychotropních látek.

Motivační část  - rozhovor, navození atmosféry spolupráce mladších a starších žáků, skupinová práce – slova, která je napadnou v souvislosti s tímto orgánem. Ocenění již známých termínů z naukových předmětů nebo z návštěv u lékaře.

Realizační část  - zhlédnutí krátkého filmu, vysvětlení nových termínů, vyplnění pracovního listu / starší žáci/, mladší skládají srdce a nalepí na pracovní list. Průběžné vážení, měření a výpočet BMI / anonymně – pouze výsledek/. Starším žákům bylo nabídnuto měření KT, většina souhlasila. Shrnutí všech poznatků z hodiny, úklid pomůcek a doplnění různými zajímavostmi / tepová frekvence u malých dětí a dospělých, transplantace srdce, mimotělní oběh apod./.

Evaluační část 

1. Reflexe aneb jak jsme to viděli: vzorná kázeň a ohleduplnost žáků, všichni se zapojili do práce podle pokynů, pomáhali si navzájem a snažili se všechny úkoly splnit. Určité informace k tématu měli všichni.
Co se nám na projektu líbilo: zapojení žáků, vysoká aktivita a nasazení většiny z nich

Jaká jsou podle nás pozitiva projektu?
• spolupráce žáků
• upevňování vztahů
• uvědomělé nakládání se svým zdravím

Čím jsme byli naopak zklamáni?
 ničím

Co je potřeba v rámci projektů ještě zvládnout? (V čem to skřípalo?)

• pracovat podle pokynů
• nezdržovat

- aktivovat i pasivní žáky

Výstup projektu

- fotografie z průběhu projektu

- obrázky

- zpracované pracovní listy

- průměrné BMI žáků naší školy

Pomůcky cíle:

  •          interaktivní tabule
  •          pracovní listy
  •          obrázky
  •          tlakoměr
  •          PC
  •          metr, váha

Mgr.D.Jandačová, Mgr.H.Šparlinová, Bc.M.Horáková, Mgr. A. M. Svobodová


4. stanoviště ČR – SRDCE EVROPY

Pedagogičtí pracovníci: Mgr. Iva Hasnedlová, Mgr. Ivana Poulová, Iva Keylová, Dagmar Švarcrová

Cíl: seznámení žáků s pojmy – ČR jako srdce Evropy, vlastenectví, charakteristika ČR, státní symboly a významné osobnosti ČR ze sportu, umění, vědy a techniky a vlastenectví.

Průřezová témata: VMEGS, MKV, OSV

Klíčové kompetence: komunikativní, pracovní, sociální a personální

Obsah:

-       žáci se formou diskuze nejprve seznámili s danými pojmy, skupinovou prací a cílem hodiny

-       žáci zhlédli i krátké video o 10 top českých vynálezech

-       následně ve čtyřech různorodých skupinách zpracovávali informace týkající se sportu, umění, vědy a techniky a vlastenectví

-       vytvářeli mapu střední Evropy a státní symboly

Dovednosti:

  •          vyhledávat a třídit informace
  •          rozvoj kooperativních a komunikativních dovedností

Oborové cíle:

žáci – rozvíjeli znalosti týkající se významných osobností sportu, umění, vědy a techniky a vlastenectví, zeměpisných vědomostí zeměpisných ve vztahu k ČR a symbolům ČR

Motivační část  - rozhovor, navození atmosféry spolupráce mladších a starších žáků, skupinová práce

Evaluační část

1. Reflexe aneb jak jsme to viděli: vzorná kázeň a ohleduplnost žáků, všichni se zapojili do práce podle pokynů, pomáhali si navzájem a snažili se všechny úkoly splnit. Určité informace k tématu měli všichni.
Co se nám na projektu líbilo: zapojení žáků, vysoká aktivita a nasazení většiny z nich

Jaká jsou podle nás pozitiva projektu?
• spolupráce žáků
• upevňování vztahů
• uvědomělé nakládání se svým zdravím

Co je potřeba v rámci projektů ještě zvládnout? (V čem to skřípalo?)

• pracovat podle pokynů
• aktivovat i pasivní žáky

Výstup projektu

- mapa střední Evropy

- obrázkové mapy významných osobností z daných oblastí

- zpracované pracovní listy

Mgr. Iva Hasnedlová, Mgr. Ivana Poulová, Iva Keylová, Bc. Dagmar Švarcrová, DiS.