Kotva
Tisk
Sitemap
Mapa webu

Rady pro žáky /malé i velké/ i jejich rodiče - věřte, že myšleno v dobrém

Autor: Věra Floriánová | Zobrazeno: 290x
10 rad pro nejen rodiče, když je škola kvůli karanténě zavřená. Základem je pokračovat v pravidelném režimu, na který jsou děti zvyklé. Trvejte na tom, aby i teď, kdy jsou doma, vstávaly a chodily do postele v pravidelný čas.

  • Dodržujte režim

Základem je pokračovat v pravidelném režimu, na který jsou děti zvyklé. Trvejte na tom, aby i teď, kdy jsou doma, vstávaly a chodily do postele v pravidelný čas.

  •  
  • Simulujte časový rámec výuky, včetně dodržování přestávek

Toto není víkend ani den, kdy by mělo mít dítě úplně volno. Pokud dítě pracuje u stolu, posaďte jej k němu vždy ve stejný čas. Škola má také přece určitý pevný řád.

  • Program dne upravte z pohledu režimu běžného výukového dne 

Stanovte přesný harmonogram, kdy má dítě dělat úkoly, kdy se protáhnout a nezapomínejte na kroužky, resp. aktivity, které děti na kroužcích běžně dělají – malujte si s nimi, vezměte je ven, nechte je sportovat. Vše do tohoto harmonogramu zakomponujte.

  •  
  • Zdokonalujte čtení a psaní

Jsou to přece základní znalosti, bez kterých se v životě neobejdete. Navíc k tomu nepotřebujete žádné další pomůcky.

  • Motivujte dítě, aby udržovalo sociální kontakt se spolužáky

Podpořte jej, aby diskutovalo dané předměty se spolužáky – nechte ho poptat se, jak to dělá spolužák. Upevní to jejich zájem o výuku a sociální interakci.

  • Držte se návodu, který vám dává učitel

Sledujte stránky své školy a komunikujte s třídním učitelem.

  •  
  • Dělejte si poznámky

Používejte způsob, který vám vyhovuje. Mohou to být „lepíky“ nebo různé záložky, na které si zaznamenávejte, s čím má dítě problém.

  •  
  • Pokud něčemu dítě nerozumí, konzultujte to s učitelem

Látku s dětmi opakujte, procvičujte, ale nesnažte se jim látku vysvětlit sami. Ptejte se dítěte, jak látce rozumí, jak by to řešilo, nechte si vysvětlovat od něj. Podporujte ho v jeho práci, nedělejte ji za něj. 

  •  
  • Pokud si nebudete vědět rady s něčím i tak, cvičení raději vynechte

Ať si klidně dítě poznamená, že mělo s cvičením problém. Určitě to s ním po návratu do školy pedagog rád probere. Pokud je to možné, ptejte se hned učitele nebo spolužáků.

  •  
  • Učte děti pracovat s plánováním činností a zpětnou vazbou

Nechte ho naplánovat si, co udělá, v jakém čase, a zpětně si vyhodnotit, zda se mu vše podařilo. Ať shrne důvody, proč ano a proč ne, a vymyslí, jak s tím bude dále pracovat. (Tento bod se může zdát pro menší děti složitější, žáci od 3.–4. tříd by to ale měli zvládat).