Kotva
Tisk
Sitemap
Mapa webu

Škola pro všechny II - od 1. 9. 2020

Vloženo: 1.9.2020
OBECNÉ INFORMACE O PROJEKTU ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ INKLUZIVNÍ TÝM

Název projektu                           Škola pro všechny II

 

Registrační číslo projektu         CZ.02.3.61/0.0/0.0/19_075/0016967

 

Webové stránky projektu           https://www.inkluzedecin.cz/

 

Obsah projektu

Projekt Škola pro všechny II síťuje 10 základních a 9 mateřských škol ve městě Děčín s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání dětí a žáků, snižovat nerovnosti ve vzdělávání a školní neúspěšnost dětí a žáků prostřednictvím systematického vedení škol a pedagogů na území města, které je výrazně ovlivněno přítomností vyloučených lokalit. Podpora je směřována pracovníkům škol, dětem a žákům, zaměstnancům veřejné správy a rodičům.

 

Cíl projektu

Cílem projektu je udržet a rozšířit systematický a koordinovaný přístup k základnímu a předškolnímu vzdělávání ve školách zřizovaných městem Děčín (10 ZŠ a 9 MŠ). Jedná se o upevnění a systematické rozšíření proinkluzivních opatření a kariérového poradenství.

 

Snahou je zlepšit práci s dětmi, které pocházejí ze sociálně, kulturně či ekonomicky znevýhodněného prostředí, též zlepšit práci s rodiči dětí jak z takto znevýhodněného prostředí, tak i s rodiči majority, u nichž je potřeba pracovat s jejich předsudky. Projekt cílí na děti a žáky všech zúčastněných škol, jejich pedagogický personál, vedení škol, na samosprávu města i na rodiče.

 

Rozpočet

 

Celkové náklady: 33 024 659,76 Kč (podíl města Děčín – 1 651 232,99 Kč)

 

Termín realizace

 

1.9.2020 – 31.08.2022

 

ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ + INKLUZIVNÍ TÝM

 

Koordinátor inkluze

Mgr. Aneta Svobodová

Tel.: 733 267 033

E-mail: svobodova@zsbreziny.cz

 

Školní psycholog

Mgr. Monika Zemancová

Tel.: 773 033 095

E-mail: zemancova@specdcbynov.cz

 

Metodik prevence

Mgr. Josef Florián

Tel.: 720 411 426

E-mail: florian@zsbreziny.cz

 

Výchovný poradce

Mgr. Lenka Rusová

Tel.: 732 101 310

E-mail: rusova@zsbreziny.cz

 

Stručný popis pracovníků Školního poradenského pracoviště a podpůrných pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří pomáhají učitelům naplňovat inkluzivní vzdělávaní

 

Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy.

Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC)

Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli i rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.

Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka. Individuálně pracuje s dětmi se SVP dle potřeby žáka i školy.

Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není „pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).

  •  

V Děčíně 01. 09. 2020                                    Mgr. Věra Floriánová, ředitelka p. o.

                                                            

Inkluze - logo