Kotva
Tisk
Sitemap
Mapa webu

Inkluze do škol

Vloženo: 1.9.2016 | Zobrazeno: 7475x
ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ INKLUZIVNÍ TÝM

Koordinátor inkluze

Mgr. Aneta Svobodová

Tel.: 733 267 033

E-mail: svobodova@zsbreziny.cz

 

Školní psycholog

Mgr. Monika Zemancová

Tel.: 773 033 095

E-mail: zemancova@specdcbynov.cz

 

Metodik prevence

Mgr. Josef Florián

Tel.: 720 411 426

E-mail: florian@zsbreziny.cz

 

Výchovný poradce

Mgr. Lenka Rusová

Tel.: 732 101 310

E-mail: rusova@zsbreziny.cz

 

Stručný popis pracovníků Školního poradenského pracoviště a podpůrných pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří pomáhají učitelům naplňovat inkluzivní vzdělávaní

 

Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy.

Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC)

Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli i rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.

Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka. Individuálně pracuje s dětmi se SVP dle potřeby žáka i školy.

Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není „pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).

Projekt Inkluze do škol

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny ZŠ zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna ŠZ.

Termín realizace 
Inkluze do děčínských škol: 01. 09. 2016 – 30. 06. 2019

Partneři projektů:
 Magistrát města Děčín, všechny základní školy zřizované městem Děčín, Člověk v tísni o.p.s.

Poskytovatel dotace: Strukturální fondy Evropské unie - Evropský sociální fond, Ministerstvo mládeže a tělovýchovy České republiky

Registrační číslo projektu:  Inkluze do škol _ CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215

Popis projektu:

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny základní školy zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna školského zákona. Projekt má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.

V rámci projektu vznikají na všech základních školách, které jsou partnerem projektu, školní poradenská pracoviště. Ta zahrnují kromě výchovného poradce a školního metodika prevence (tyto pozice již školy mají) i školního psychologa a koordinátora inkluze. Každá škola ještě zaměstná dva školní asistenty, kteří budou pomáhat především pedagogům v 1. ročnících.

Všechny školy zároveň dostanou i metodickou podporu v rámci školení pedagogických pracovníků, kterou pro projekt bude zajišťovat organizace Člověk v tísni. Školnímu poradenskému pracovišti bude v projektu rovněž věnována velká péče a metodické vedení prostřednictvím odborného garanta a metodika experta, kteří budou s jednotlivými pracovišti v kontaktu a jejich činnost koordinovat.

Klíčové aktivity projektu:

  • Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
  • Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
  • Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
  • Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
  • Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.

 V Děčíně 01. 09. 2016                                    Mgr. Věra Floriánová, ředitelka p. o.

                                                            

Inkluze - logo