Kotva
Tisk
Sitemap
Mapa webu

Život není sametový - projekt 2. st.

Vloženo: 1.12.2016 | Autor: Věra Floriánová | Zobrazeno: 3579x
Vyhodnocení projektového dne pro druhý stupeň – Život není sametový Projektový den proběhl dne 18. listopadu 2016. Projekt byl zaměřen na problémy, které se vyskytují v dnešní společnosti. Byly využity dokumentární filmy ze stránky www.promitejity.cz, kde jsou po registraci volně k dispozici.

Promítej i ty

Žáci druhého stupně byli rozděleni do dvou skupin – 6. a 7. třída, 8. a 9. třída.

Každá třída shlédla dva filmy, a následně pro ně byly připraveny aktivity vztahující se k filmu.

Pro 6. a 7. třídu byly připraveny filmy zaměřené na ekologii a životní styl – Kola versus auta a Na sever od slunce. Žáci se dozvěděli, jaké jsou nevýhody nadměrného používání automobilů, jaké jsou alternativy v dopravě, a že existuje hnutí propagující cyklistiku v rámci ochrany životního prostředí. Druhý film dokumentuje snahu dvou lidí, kteří se na nějaký čas usídlili za polárním kruhem a živili se jen odpadky, které sem doplavilo moře. Jejich snahou přispět k čistému životnímu prostředí je nasbírat alespoň tunu odpadků.

Pro druhou skupinu, 8. a 9. třídu, byl připraven film Putinovy děti o mladých homosexuálech v Rusku, kteří jsou vystavováni beztrestnému ponižování a šikaně. Film je ze sekce diktátorské režimy, což koresponduje hlavně s učivem 9. třídy, a je zaměřen na porušování lidských práv. Druhý film se jmenuje Plavba, a je ze sekce migrace. Dokumentuje, jak probíhá plavba migrantů z Afriky do Evropy. Je to velmi aktuální téma, které jsme prostřednictvím dokumentu mohli ještě více žákům přiblížit a osvětlit.

Výstupy z projektu jsou plakáty k filmům, které žáky více zaujaly, plakát porovnávající výhody/nevýhody aut a bicyklů, či vyjádření žáků k problematice homosexuality.

Žáci se do projektu aktivně zapojili, nebyli jen pasivními diváky. Zapojili se do diskuzí, vyjadřovali své názory, byli přivedeni k tomu, aby se nad tématy zamýšleli.

Průřezová témata:

Environmentální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova

Klíčové kompetence:

komunikace, řešení problémů, pracovní

 

Vypracovala: Mgr. Zuzana Šmidtová