Kotva
EŽK - Bakaláři
 
 
Rozvrhy
Aktuality
Vánoce - tradiční projektová výuka
1.12.2018

- po celý ADVENT využijeme projektovou výuku v ČJ, AJ, NJ, PRV, VL, Z, D, VO, VZ na téma Vánoce, letos bez JARMARKU, ale s vrstevnickou výukou ve VV = "MALÍ UČÍ VELKÉ"

Říjen 2018 - připomínáme si 100 leté výročí naší republiky
8.10.2018

- vědomostní a výtvarné soutěže

- výstava v Praze

- školní rozhlasové vysílání

Výlety tříd, exkurze
12.6.2018

- od 18. 6. se "chystají" třídy za novými poznatky a zážitky na třídních výletech a naučných exkurzích

"Maturity" - IX.
6.6.2018

- 6. a 7. 6. = volná témata v  prezentacích a "ústní" / volba otázky - závěrečné zkoušky IX.

"Duhová akademie"
29.5.2018

-tradiční představení třídních kolektivů ZŠ i MŠ

- 16:30 divadlo Děčín

Testování - závěr šk. roku:
25.5.2018

od 25. 5. do 15. 6. píší žáci III. - VIII. třídy závěrečné diagnostické testy z hlavních předmětů, témata jsou v EŽK u daného předmětu a př. ŽK /sdělení nedo sešitu předmětu 

KIEZ -
11.5.2018

Setkání naši žáků VIII. a IX. v německém KIEZU se žáky z GS Vetschau  - dotační program

Termín: 14. - 18. 5. 2018

 

Letos opět Jeden svět
20.3.2018

- dokumentární filmový festival s tematikou lidských práv ve světě, pořádá jej společnost Člověk v tísni - pro žáky 4. - 9. r. /20. a 22. 3. 2018

Soutěže - OLYMPIÁDY
29.1.2018

- konec ledna až duben "PŘINÁŠÍ"do škol soutěže

- ve školních, městských, okresních i vyšších držíme vybraným žákům PĚSTI PRO ŠTĚSTÍ

SRDCE
1.2.2018

- pohlédneme na tento pojem z různých úhlů

- celoškolní projektové vyučování

Pololetní kontrolní práce
5.1.2018

- žáci 3. až 9. ročníku budou zhodnocovat své vědomosti v KP, a to v termínu od 12. do 23. 1. - upřesnění v blogu školy

iQLANDIA - celoškolní projekt
16.11.2017

- věda a technika pod hlavičkou Akademie věd ČR - interaktivní výuka

- listopad a prosinec 2017

ŠUM - Škola u moře
7.9.2017

- termín od 15. do 24. 9. 2017

- vyjíždí přihlášení žáci 2. - 9. r.

- org. zaj. ŘŠ

VRSTEVNICKÉ VYUČOVÁNÍ
29.6.2017

POSLEDNÍ PROJEKT LETOŠNÍHO ŠK. R. - aktivní zapojení vrstevníků, kteří pozitivně působí na formování postojů ostatních dětí, svých spolužáků

Skončily závěrečné KP - III. až VIII.
14.6.2017

- po důkladné přípravě "proběhly" pololetní kontrolní práce od 3. do 8. r.

- učitelé "jdou" hodnotit

ŠKOLNÍ VÝLETY
19.6.2017

- OD 19. DO 23. 6. VYJÍŽDĚJÍ VŠECHNY TŘÍDY ŠKOLY

UČENÍ JINAK - IV. + V.
14.6.2017

- EXKURZE DO HISTORICKÉ PRAHY /vlastivěda

UČENÍ JINAK - IX.
9.6.2017

- EXKURZE DO TEREZÍNA /dějepis a výchova k občanství

"MATURITY" - PREZENTACE / VOLNÉ TÉMA + VOLBA OTÁZKY Z HL. PŘEDMĚTŮ
5.6.2017

- 5. + 6. 6. POSLEDNÍ KLASIFIKACE IX. - držíme pěsti

SENÁT A PARLAMENT ČR
31.5.2017

- žáci IX. exkurze s odborným výkladem

Celostátní testování - IX.
15.5.2017

- od 15. do 19. 5. budou testováni žáci IX. třídy z ČJ, AJ, P

- držíme pěsti pro štěstí

Škola v přírodě
14.5.2017

- 14. až 21. 5. vyjíždějí žáci I. + II. třídy do školy v přírodě Žihle

- přejeme pěkné počasí

Český den proti rakovině
10.5.2017

- žluté kytičky s modrou stužkou budou v Březinách i v ulicích Děčína nabízet naši "DEVÁŤÁCI"

Poslední letošní bruslení
16.3.2017

- 16. a 23. 3. poslední letošní bruslení - nezapomeňte na helmu - POVINNÁ!

Rozumíme penězům
14.2.2017

- projektový den žáků 1. stupně

- "Abychom uměli správně hospodařit"/ finanční gramotnost

 

 

Pololetní prázdniny
3.2.2017

- zasloužené

Pololetní kontrolní práce
13.1.2017

- od 13. do 24. 1. budou žáci 3. - 9. ročníku psát pololetní kontrolní práce

- informaci o termínech žáci obdrželi

- příprava probíhá v hodinách, je vhodné i domácí opakování

Projekt Vánoce
1.12.2016

- celoškolní předvánoční projektová výuka/ tradice v ČR i jiných zemích, dekorace, dovednosti přípravy jídel - raut, vánoční besídky s diskotékou

Život není sametový - projekt 2. st.
18.11.2016

- problematika lidských práv, životního prostředí, životního stylu, migrace

"My děti ze stanice ZOO"
31.10.2016

- Městské divadlo Děčín

- žáci 8. a 9. r.

- prevence proti pat. jevům

72 hodin
13.10.2016

- celorepublikové dobrovolnické akce ke zlepšení životního prostředí / chlapci z 8. a 9. r./

Dentální prevence
23.9.2016

- žáci 1. - 8. ročníku

- přednášejí studentky fakulty zubního lékařství

1. PROJEKTOVÝ DEN - 4. - 9. ročník
5.9.2016

"Ústecké podzemí" - civilní obrana

Závěrečné kontrolní práce
31.5.2016

- v termínech od 6. do 16. 6. budou v hlavních předmětech psát žáci KP

MDD - sportovní den
1.6.2016

- Den dětí oslavíme tradičně sportem, soutěžit bude celá škola na školním hřišti

Závěrečné zkoušky "DEVÁŤÁKŮ" 30. + 31. 5.
30.5.2016

30. 5. - PREZENTACE

31. 5. - ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ DLE VOLBY OTÁZKY

Celostátní testování
23.5.2016

 - 23. - 27. 5. budou probíhat celostátní vědomostní testy pro žáky 5. a 7. ročníku

Památník Terezín - IX.
26.5.2016

- žáci IX. ve čtvrtek 26.5. odjíždí na návštěvu Památníku Terezín - národní kulturní památky.

Karel IV. - celoškolní projekt
17.5.2016

- život v době středověku, odkaz "největšího" z Čechů

Nicholas Winton − Síla lidskosti
13.5.2016

"Nicholas Winton − Síla lidskosti" - 8., 9. r., kino Sněžník

Volba povolání - 8. r.
27.4.2016

- návštěva poradenského střediska na Úřadu práce v Děčíně

Jeden svět - 5. až 9. ročník /kino Sněžník
15.4.2016

- festival dokumentárních filmů o lidských právech

Velikonoční raut - 1. st.
23.3.2016

- zdravě i nezdravě ochutnáme tradiční i netradiční velikonoční pokrmy, které si sami uvaříme

Návštěva u Policie ČR - IV.
16.3.2016

- IV. třída jde zjistit jaké to je u Policie ČR

Přednáška Městské policie - pro VII., VIII., IX.
2.3.2016

 -morálka x zákon, návykové látky, hazard

Nejsme všichni stejní
1.3.2016

- projektový den 2. stupně/ etická výchova

2. PLAVECKÝ VÝCVIK - III., IV., V.
25.2.2016

25. 2. - začínáme, pozor na změnu rozvrhu / 10 lekcí - do 12. 5.

SAPERE - celorepubliková soutěž - "Vědět, jak žít"
2.2.2016

2. 2. 2016 - CELOREPUBLIKOVÁ SOUTĚŽ POD HLAVIČKOU MŠMT - životní prostředí, zdravá výživa, pohyb, prevence nemocí, ...

Výuka na Libverdě - 11. 2. 2016
5.2.2016

- tradiční spolupráce v laboratořích Libverdy/ 9. ročník

Únor 2016 - městská a okresní kola soutěží/ olympiád
5.2.2016

- účast žáků, kteří ve školních kolech obsadili "přední" místa - DRŽÍME PĚSTI

Kontrolní pololetní písemné práce
11.1.2016

- v termínu od 11. do 22. 1. 2016, denně max. 1 práce

ADOPCE - M. C. Baldé
15.1.2016

- příspěvek žáků a zaměstnanců na studium africké dívky

- min. 30 Kč 

Brusleni
8.1.2016

Třída III.+IV.+V. - bruslení na zimním stadionu - společný odjezd - 30 Kč/20 Kč autobus + 10 Kč vstupné.

Tradiční vánoční jarmark
16.12.2015

- akce pro rodiče a přátele školy od 16:30 do 18 hod

- sraz žáků i učitelů v 16:10

Plavecký výcvik - 1. + 2. r.
4.12.2015

- začínáme, pozor změna rozvrhu

Učíme se na zámku - 8. 12. 2015
28.11.2015

Vánoce na zámku a výstava - žáci 5.r.

Veletrh vzdělávání 2015 - 1., 2. 12. 2015
28.11.2015

- určeno žáků 8. + 9. r. a jejich rodičům

Autorské čtení v městské knihovně - 3. + 4. r.
27.11.2015

Paní spisovatelka Alena Kastnerová bude dětem číst ze své knihy O líné babičce a z knihyO nevyřáděném dědečkovi.

Zkus to sám
27.11.2015

- projekt pro IX.

Příběhy bezpráví
25.11.2015

- Jeden svět na školách / 2. st.

Zdravé děti
24.11.2015

- projekt pro 5. - 8. r.

Světový den televize
20.11.2015

- projekt. den 1. st.

Za kulturou do kina - celá škola - Píseň moře
16.11.2015

- odchod ze školy

- cena 50,- Kč

Fotografování - 1. stupeň
12.11.2015

1. stupeň /Vánoční tematika - průběžně od 8:30

Den Ekoškol - 2. stupeň
6.11.2015

6. listopadu oslavíme společně s mnoha dalšími Ekoškolami po celém světě Světový den Ekoškol.

  

HC Děčín
4.11.2015

Návštěva HC Děčín, chlapci 1.-3. roč. (8.00)

Halloween ve škole
2.11.2015

Strašidelná či veselá dýně - soutěž

Projekt 72 hodin
20.10.2015

Ukončení projektu 19. 10. 2015

 
 
Mapa webu
A
A
A

Škola pro všechny

Vloženo: 1.9.2018 | Zobrazeno: 1837x |
V letošním školním roce se naše škola zapojila do projektu Škola pro všechny = pokračování a rozšíření projektu Inkluze do děčínských škol. Projekt je zaměřen především na podporu škol v oblasti kariérového poradenství a inkluzivního vzdělávání.

OPVK

Ve škole dále pokračuje v činnosti - školní poradenské pracoviště:

  • koordinátor inkluze - Mgr. Aneta Morávek Svobodová
  • školní psycholog - Mgr. Monika Zemancová
  • výchovná poradkyně + kariérový poradce - Mgr. Lenka Rusová
  • koordinátor prevence - Mgr. Josef Florián

 

  •  
    • Studijní cesty/stáže do zemí EU - Jedná se o dva výjezdy skupiny účastníků, která bude složená převážně z ředitelů škol. V rámci příhraniční spolupráce povedou studijní cesty do některého z blízkých německých měst např. Pirna, Drážďany aj. Studijní cesty budou tematicky rozděleny, jedna se zaměřením na předškolní vzdělávání, druhá se zaměřením na základní vzdělávání. Studijní cesty budou zahrnovat především návštěvu příslušného německého úřadu. Dále se uskuteční návštěva německých škol, kde by se zúčastnění seznámili s postupy společného vzdělávání v Německu.
    • Rozvoj úředníků samosprávy v oblasti inkluzivního vzdělávání - V rámci této aktivity bude zorganizován seminář pro úředníky státní správy a samosprávy zejména z odborů školství a kultury, sociálních věcí a zdravotnictví a rozvoje, seminář bude zaměřen na význam a podstatu inkluzivního vzdělávání a na možnosti samosprávy a jejího působení v této oblasti.
    • Vzdělávání pedagogických pracovníků, jehož cílem je zavádění nových metod do předškolního vzdělávání a výchovy - V rámci této aktivity budou vybráni dva pedagogičtí pracovníci z každé MŠ zapojené do projektu, kteří budou proškoleni v nové komplexní metodě pro předškolní vzdělávání. Bude se jednat o metodu Maxík. Seminář by měl vybrané pedagogy naučit zavést do výuky nové metody vzdělávání, které rozvíjejí prosociální, kognitivní a emoční dovedností dětí a usnadňují dětem přestup na další stupeň vzdělávání.
    • Rozvoj prosociálních, kognitivních a emočních dovedností u dětí v předškolním vzdělávání a výchově - Tato aktivita bude probíhat v druhém roce realizace projektu. Kdy pedagogičtí pracovníci, kteří byli vzdělávání v prvním roce projektu v rámci aktivity Vzdělávání pedagogických pracovníků..., aplikují metodu, ve které byli vzděláváni do vzdělávání v rámci své mateřské školy. Vzdělávání pomocí nové metody usnadní přechod do základního vzdělávání zejména dětem ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí a dětem s potřebou podpůrných opatření. Taktéž tato specializovaná výuka pomůže dětem lépe se začlenit do kolektivu a stát se jeho součástí.
    • Poradenství a podpora rodičům při jednání s pracovníky ve vzdělávacích, sociálních a zdravotnických službách a podpora pedagogů při jednání s rodiči a pracovníky v sociálních a zdravotnických službách - Na každé MŠ budou zavedeny konzultační hodiny pro rodiče i pro pedagogy. Úkolem pracovníků, kteří budou vykonávat tyto konzultační hodiny bude pomoci rodičům lépe se orientovat ve vzdělávací soustavě a pomoci jim při jednání s dalšími pedagogickými pracovníky, sociálními pracovníky a dalšími osobami vstupujícími do vzdělávání, výchovy či péče o dítěte. Tyto hodiny jsou určeny i pro pedagogy, kde se jim dostane možnosti prodiskutovat postupy a možnosti vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání.
    • Podpora hospitací a sdílení dobré praxe MŠ - V rámci aktivity bude docházet k pravidelnému setkávání zástupců pedagogických pracovníků ze všech zapojených MŠ s odborných garantem pro vzdělávání na MŠ. Na těchto setkáváních bude docházet ke sdílení dobré praxe v oblasti inkluzivního vzdělávání. Zároveň během školního roku každá zúčastněná MŠ navštíví jinou MŠ, kde se seznámí s místními postupy s ohledem na inkluzivní vzdělávání. Cílem setkávání je výměna zkušeností pedagogických pracovníků MŠ v oblasti vzdělávání dětí v heterogenních kolektivech tříd a začleňování dětí ze znevýhodněného prostředí do heterogenních kolektivů mateřských škol.
    • Kariérové poradenství - Na každé ZŠ bude v rozsahu 0,3 úvazku zaměstnán kariérový poradce (KP). KP bude provádět depistáž žáků se sociálním znevýhodněním a cílené směřování k vhodné volbě povolání. Kariérové poradenství bude zaměřeno na žáky již od 1. stupně (minimálně od 5. třídy), tzv. primární kariérové poradenství. KP v rámci školy zorganizuje několik projektových dní, exkurzí, besed a bude provozovat konzultační a poradenskou činnost. Práce KP bude ještě nad rámec specializována na pomoc žákům ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, kde jsou tyto děti často naprosto demotivovány od dalšího vzdělávání či od jakékoli volby práce.
    • Koordinátor inkluze ve škole - Na každé škole bude působit koordinátor inkluze na ZŠ v rozsahu 0,5 úvazku. Tento pracovník má na starosti agendu dětí s potřebou podpůrných opatření, dává dohromady tým podpory, který se skládá s asistentů, učitelů, spolužáků a případně specialistů.
    • Hospitace a sdílení dobré praxe ZŠ - V rámci celé realizace projektu bude docházet k pravidelnému setkávání s prvky sdílení dobré praxe.
    • Koordinátoři inkluze se budou setkávat s odborných garantem pro vzdělávání na ZŠ, stejně tak kariéroví poradci se budou setkávat s odborných garantem pro kariérové poradenství. Zároveň během školního roku každá zúčastněná ZŠ navštíví jinou ZŠ, kde se seznámí s místními postupy s ohledem na inkluzivní vzdělávání a kariérové poradenství.
    • Výjezdové aktivity - Během realizace projektu se uskuteční tři výjezdové aktivity. Jedna je určena pro ředitele škol (15 osob), druhá pro kariérové poradce (11 osob) zúčastněných škol a třetí pro koordinátory inkluze (11 osob) zúčastněných škol. Výjezdové aktivity budou zaměřeny na podporu sociálního a osobnostního rozvoje zúčastněných pracovníků. Cílem je sdružovat jednotlivé odborníky v rámci vzdělávací soustavy, aby docházelo k výměně kontaktů a přirozené následné spolupráci mezi těmito pracovníky.
  • Projekt Škola pro všechny síťuje všechny základní a mateřské školy zřizované statutárním městem Děčín, tedy celkem 15 organizací. V návaznosti na akci KLIMA je cílem projektu snižovat nerovnosti ve vzdělávání a školní neúspěšnost dětí prostřednictvím systematického vedení škol a pedagogů, stejně jako zvýšení kvality vzdělávání dětí a žáků na území sociálně vyloučených lokalit. Podpora je směřována pedagogickým pracovníkům, úředníkům samosprávy i dětem a žákům.
  • Cílem projektu je udržet a rozšířit systematický a koordinovaný přístup k základnímu vzdělávání ve školách zřizovaných městem Děčín, celkem 11 ZŠ. Jedná se o upevnění a systematické rozšíření proinkluzivních opatření a rozšíření o kariérové poradenství, které bude úzce spolupracovat právě s inkluzivními nástroji. Dalším cílem projektu je nově se v oblasti inkluze zaměřit i na mateřské školy. Usilujeme o zlepšení práce s dětmi, které pocházejí ze sociálně, kulturně či ekonomicky znevýhodněného prostředí, též o zlepšení práce s rodiči dětí jak z takto znevýhodněného prostředí, tak i s rodiči majority, u nichž je potřeba pracovat s jejich předsudky. Projekt cílí na děti a žáky všech zúčastněných škol a jejich pedagogický personál.

Na tyto cíle navazují další cíle:

  • Upevnění a systematické rozšíření kompetencí pozice koordinátora inkluze na ZŠ.
  • Zavedení pozice kariérového poradce na ZŠ a s tím související zvýšení motivace dětí a žáků pro další vzdělávání s ohledem na relevantnost uplatnění na trhu práce.
  • Upevnění a systematické rozšíření platforem pro sdílení dobré praxe v oblasti inkluzivního vzdělávání a zavedení nových týkajících se předškolního vzdělávání.
  • Zavedení nových platforem pro sdílení dobré praxe v oblasti inkluzivního vzdělávání na MŠ a v oblasti kariérového poradenství.
  • Zlepšení orientace úředníků samosprávy v problematice inkluzivního vzdělávání.
  • Zlepšení práce s dětmi s potřebou podpůrných opatření, zejména s dětmi ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, na MŠ.
  • Usnadnění přechodu dětí a žáků mezi jednotlivými stupni vzdělávání.
  • Zlepšení spolupráce s rodiči.
  • Snížení školní neúspěšnosti u dětí a žáků.
  • Vyrovnání příležitostí dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření.
  • Zlepšení vzdělávací politiky směrem k podpoře inkluzivního vzdělávání ze strany obce.