Následující informace k domácí přípravě z jednotlivých předmětů jste obdržli ještě prostřednictvím mailu a Komens.
Upozorňujeme, že v případě komunikace přes Komens může mít příloha maximální velikost 4MB.
Náplň práce v jednotlivých předmětech:
ANGLICKÝ JAZYK
Opakování učiva – Minulý čas prostý
- Napiš věty v minulém čase prostém – nezapomeň na pravidla – pro zopakování se podívej na video: pouze první dvě minuty!!!:
https://www.youtube.com/watch?v=GTRnqf_yipo&t=33s
Utvoř věty, jak vypadal Tedův den – slovesa dej do správného tvaru – pravidelná, nepravidelná, záporné věty pomocí didn´t:
Příklad: At 7.30/Ted/be/in bed – At half past seven Ted was in bed.
He/not hear/alarm clock
Mother/come/in his bedroom
She/tell/Ted the time
He/jump/out of bed/and brush/his teeth
Ted/run/downstairs
He/arrive/at the bus stop
He/be/too late
The bus/leave/without him
Ted/arrive/at school
The teacher/be/in the classroom
She/say/where´s your homework?
Ted/look/in his bag
His homework/be/at home
The teacher/give/him more work
- Udělej projekt – formou prezentace Powerpoint (pokud nemáš, použij čtvrtku a vyfoť)
Téma: My last holiday (mé poslední prázdniny, případně moje nejlepší prázdniny) – použij minulý čas a napiš – kde jsi byl, s kým, kde jste bydleli, jaké to bylo, jaké bylo počasí, co jste dělali, jak dlouho jste tam byli….), přidej obrázky, fotky, na čtvrtku namaluj, nalep…
Cvičení 1 napiš ve Wordu a pošli spolu s prezentací nebo vyfoceným projektem do 7. 4. přes Komens(Bakaláři) případně na hulbachova@zsbreziny.cz nebo (vlož do jednoho mailu, pokud budeš posílat prezentaci raději přes mail, přes Komens by možná prezentace kvůli velikosti neprošla)
ČESKÝ JAZYK
Sloh
Popis pracovního postupu.
- pracuj podle učebnice str. 125
- Najdi si recept nějakého jednoduchého jídla. Recept – celý popis pracovního postupu, tzn. i suroviny a přesný postup, napiš do sešitu slohu. Jídlo uvař. Recept a hotové jídlo vyfoť a pošli .
Mluvnice
Rozvrstvení národního jazyka – spisovný a nespisovný jazyk
- Učebnice str. 104, cv.4,5 písemně do školního sešitu – neposílej ke kontrole, zkontrolujeme ve škole společně.
- Vypracuj na https://testi.cz/testy/cestina/slang-ze-zivota/ test, obrazovku s tabulkou dosaženého výsledku vyfoť a pošli na email.
- Učebnice str. 95, cv.5 obyčejnou tužkou vyplň i/i vyfoť a pošli ke kontrole
- Do školního sešitu celé následující cvičení 2 (viz mail) přepiš a vyplň tabulku. Neposílej ke kontrole, opět zkontrolujeme ve škole společně.
-
- jméno autora + název knihy
- obsah - celé knihy, u povídek/pověstí vybrat 3 povídky (min. půl stránky A5),
- vybrat 1-3 postavy – stručně popsat jejich charakter, chování nebo vztahy k ostatním postavám (min. 6 vět),
- vlastní hodnocení knížky (min. 5 vět)
- úryvek z knížky (min.4 řádky)
- dobrovolné: informace o autorovi, ilustrace, typ literatury (povídka, román atd.)
Literatura
Přečti ukázku z knihy Čarodějův učeň (viz mail), podívej se na Youtube na film - https://www.youtube.com/watch?v=R-dDBq6jg9U
- Do sešitu literatury zapiš :
Otfried Preussler
Čarodějův učeň
Zapiš do sešitu, jak ukázka skončila. Kdo koupil hřebce a jak byl Krabat potrestán.
ČTENÁŘSKÝ DENÍK
- vyber si jednu z knih a přečti ji do konce května, všechny jsou zdarma na internetu
Robert Louis Stevenson: Ostrov pokladů - https://www.databazeknih.cz/knihy/ostrov-pokladu-45283
Jules Verne:Dva roky prázdnin - https://www.databazeknih.cz/knihy/dva-roky-prazdnin-341
Eduard Štroch: Osada havranů - https://www.databazeknih.cz/knihy/osada-havranu-osada-havranu-119941
- Do sešitu literatury zezadu zápis : ČTENÁŘSKÝ DENÍK
- 1. jméno autora + název knihy
- 2. obsah - celé knihy, u povídek/pověstí vybrat 3 povídky (min. půl stránky A5),
- 3. vybrat 1-3 postavy – stručně popsat jejich charakter, chování nebo vztahy k ostatním postavám (min. 6 vět),
- 4. vlastní hodnocení knížky (min. 5 vět)
- 5. úryvek z knížky (min.4 řádky)
- 6. dobrovolné: informace o autorovi, ilustrace, typ literatury (povídka, román atd.)
DĚJEPIS
PRVNÍ ŘEKOVÉ -Mykénské období
- Učebnice str. 74-76
- podívejte se na odkazy – do sešitu odpovězte na otázky opakování v prvním odkazu na konci
https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/76725
https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/24279
PŘÍRODOPIS
Stále platí to, že kdykoliv se budete chtít na něco zeptat (nebude vám něco jasné), napište mi zprávu
v Bakalářích nebo na e-mail. Vaše odpovědi mi opět vyfoťte a zašlete přes Bakaláře i na e-mail
rouskova@zsbreziny.cz do 7.4.2020 (než si ověříme, zda komunikace přes Bakaláře bude fungovat,
posílejte oběma způsoby). Nezapomeňte se podepsat.
Opakování – měkkýši a kroužkovci
- Do sešitu odpovězte na následující otázky (pište čitelně, prosím!):
- Na jaké 3 skupiny se dělí měkkýši?
- Jakým způsobem dýchají vodní plži?
- Co je to radula?
- Uveď příklad plže, kterého jsi viděl/a na vlastní oči.
- Jak se nazývá schránka plžů?
- Jak se nazývá schránka mlžů?
- Co slouží a pomáhá plžům a mlžům k pohybu?
- Čím je zpevněno tělo sépie?
- K čemu slouží žížale její typický opasek?
- Napiš, jaký význam má žížala v půdě? – alespoň 2 příklady
- Proč žížala vylézá ze země, když prší?
- K čemu lidé používají pijavku lékařskou?
- Pište pouze ANO x NE – jsou uvedená tvrzení pravdivá?
- Žížala obecná umí obnovit poškozenou část svého těla.
- Kroužkovci žijí pouze ve vodě.
- Všichni zástupci měkkýšů nemají hlavu, mají pouze svalnatou nohu.
- Slimák je častým škůdcem zahrad.
- Chobotnice je výhradně býložravec.
- Ústřice jsou pro některé lidi velkou pochoutkou.
- Namaluj potravní řetězec
- obrázek + popisek o jakého živočicha se jedná, ve kterém se objeví žížala obecná. Na obrázku bude žížala jako významný ROZKLADAČ a musí se objevit i PRODUCENT a KONZUMENT. Než začnete vytvářet, zopakujte si, co uvedené pojmy znamenají. Několikrát jsme si je vysvětlovali v ekologii, v sešitě z ekologie najdete, případně napoví internet.
- Projekt
- Téma je INZERÁT NA HMYZ, termín odevzdání je pátek 29.5.2020. - vzor viz mail
Co má inzerát obsahovat?
název hmyzu (rodový i druhový)
fotku / obrázek hmyzu (z internetu nebo naskenovaný z knihy)
z jakého důvodu hmyz nabízíte
kde váš hmyz žije
čím se živí
čím je užitečný nebo naopak škodlivý
- Z inzerátu se musím já i vaši spolužáci dozvědět základní informace k hmyzu, který vám byl přidělen.
- Průběžně mi můžete posílat vaše práce k nahlédnutí a případné konzultaci, máte na to 2 měsíce, ale
- nenechávejte na poslední chvíli. Po odevzdání již nebude možné opravit. Text pište ve Wordu (nebo v jiném textovém editoru), vložte obrázek, jednoduše naformátujte. Odevzdání proběhne elektronicky zasláním do Bakalářů nebo e-mailem, včas si upřesníme),
- CÍL – vytvořit inzertní novin – výslednou podobu má na starosti paní učitelka
Přidělený hmyz
BENEDOVÁ Nikola – vosa obecná
FIALA Martin – sršeň obecná
GEBHART Ladislav – čmelák zemní
GUTOVÁ Tereza – mravenec lesní
JANDA Petr – moucha domácí
JANDUŠÍKOVÁ Tereza – blecha obecná
KOŘÍNEK Tomáš – bělásek zelný
LINZMAYEROVÁ Lenka – babočka paví oko
MIHALÍKOVÁ Jiřina – lišaj smrtihlav
MÍŠKOVÁ Kristýna – slunéčko sedmitečné
MLÁZOVSKÁ Markéta – mandelinka bramborová
NEUBERGER Jan – chroust obecný
SEIFERT Pavel – chrobák velký
ŠENFELD David – tesařík obrovský
TUREK Tomáš – roháč obecný
ZACHARIÁŠ Matěj – červotoč proužkovaný
ZIMOLOVÁ Adéla – mol šatní
ZIMOLOVÁ Anna – světluška větší
ŽILINSKÁ Zuzana – bourec morušový
MATEMATIKA
DESETINNÁ ČÍSLA – OPAKOVÁNÍ 1
- Řeš pracovní list (viz příloha) do školního sešitu, vyfoť a pošli přes Komens nebo na cisar@zsbreziny.cz do 8. 4. 2020.
FYZIKA
FYZIKÁLNÍ VELIČINY - OPAKOVÁNÍ: DÉLKA A HMOTNOST
- Řeš pracovní list (viz příloha) do školního sešitu, vyfoť a pošli přes Komens nebo na cisar@zsbreziny.cz do 8. 4. 2020.
ZEMĚPIS
Hydrosféra
- Učebnice str. 68 – 72 (podpovrchová voda, oceánská voda, znečištění a nedostatek vody. Text si důkladně přečti!!
- Úkoly:
- Ze stránky 72 opiš do sešitu tabulku shrnutí
- Nakresli do sešitu koloběh vody
- Do sešitu odpověz na následující otázky:
- a) Uveď příklad vnitřního a okrajového moře.
- b) Jaká evropská země je typická výskytem ledovců?
- c) Kde se nachází hlavní evropské rozvodí?
- d) Ve kterých letech byly v Děčíně největší povodně?
Nakreslený koloběh a odpovědi na otázky vyfoť a pošli na mail florian@zsbreziny.cz do 7. 4. 2020
Přeji mnoho zdaru. Tomáš Císař