Chemie 9
HALOGENDERIVÁTY UHLOVODÍKŮ - opakování
- Vypracuj všechny úkoly, své řešení vyfoť a pošli jako přílohu mailu
- Své řešení odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
- Napiš 3 vlastnosti halogenderivátů
- Napiš 3 využití halogenderivátů.
- K jednotlivým charakteristikám přiřaď halogenderivát se vzorcem:
- a) kapalná, nehořlavá, jedovatá tátka, rozpouštědlo =
- b) má narkotické účinky =
- c) antiseptické účinky, používal se v lékařství =
- d) obsahují 2 různé halogeny, hnací plyny, chladicí kapaliny =
- e) výroba PVC, novoplast, novodur =
- f) výroba teflonu polymerací (pánve, lyže) =
- Názvosloví halogenderivátů:
- a) napiš vzorec – trifluorpentan, dichlorbutan
- b) napiš název – CH2Cl2, CH3-CH2-CH2-CH2-CH2-CHBr2
DUSÍKATÉ DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ – opakování
- Vypracuj všechny úkoly, své řešení vyfoť a pošli jako přílohu mailu
- Své řešení odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
- Jak dělíme dusíkaté deriváty a jaké funkční skupiny jsou pro ně typické?
- K jednotlivým charakteristikám napiš patřičnou sloučeninu z rámečku a její vzorec
Nitrobenzen, trinitrotoluen, anilin
- a) Bezbarvá olejovitá kapalina, na vzduchu mění barvu, toxický a nebezpečný pro ŽP, výroba barviv a léčiv =
- b) Nažloutlá kapalina, vonící po hořkých mandlích, toxický, výroba anilinu, výbušnin, rozpouštědlo =
- c) Žlutá krystalická látka, snadno vybuchuje, výroba výbušnin =
HYDROXYDERIVÁTY UHLOVODÍKŮ – alkoholy a fenoly
- Vypracuj všechny úkoly, své řešení vyfoť a pošli jako přílohu mailu
- Své řešení odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
- Jak dělíme hydroxideriváty?
- Jaká funkční skupina je pro hydroxyderiváty typická?
- Jak se od sebe liší alkoholy a fenoly?
- Napiš rozdělení alkoholů.
- K jednotlivým charakteristikám napiš správný alkohol (fenol) a jeho vzorec:
- a) Olejovitá kapalina, hlavní složka tuků, výroba kosmetiky, mastí, léčiv a výbušnin =
- b) Bezbarvá, olejovitá, jedovatá kapalina, mísitelná s vodou, složka nemrznoucích chladících směsí, rozpouštědlo, výroba plastů =
- c) Bezbarvá krystalická látka, leptavé účinky, jedovatá, výroba nátěrových hmot, lepidel, plastů, fenolftaleinu =
- d) Bezbarvá, hořlavá a jedovatá kapalina, způsobuje oslepnutí poškozením zrakového nervu až smrt, rozpouštědlo, výroba formaldehydu, palivové články =
- e) Bezbarvá, vonící, hořlavá kapalina, výroba kvašením cukrů, průmyslově z bramborového škrobu (destilace), výroba léčiv, kosmetiky, alkoholické nápoje, ekologické palivo, denaturace =
- Napiš rovnici výroby ethanolu v lihovarnictví (ethanolové kvašení cukrů).
KARBONYLOVÉ SLOUČENINY
- Přečíst v učebnici 59 – 61 a udělat výpisky, vynechat názvosloví, probereme pozd
Přírodopis 9
- VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE – měli jste vypracovat minulý týden
Pokyny pro řešení úloh:
- Všechny úlohy řeš do školního sešitu
- Vyfoť a přidej jako přílohu mailu
- Své řešení (všechny úlohy) odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
(A) Litosféra a litosferické desky 1. Co tvoří litosféru? 2. Litosféra = 3. Zakresli 3 možné pohyby litosferických desek a popiš je. (B) Zemětřesení 1. Vysvětli rozdíl mezi epicentrem a hypocentrem zemětřesení. 2. Jaké 3 typy zemětřesení rozlišujeme? 3. Co je to seizmograf? 4. Kde vzniká vlna tsunami? (C) Sopečná činnost 1. Kde dochází k sopečné činnosti nejčastěji? 2. Nakresli průřez sopky a popiš ho. 3. Napiš 2 doprovodné sopečné jevy. 4. Jak dělíme činné sopky? 5. Stručně charakterizuj vyhaslé a spící sopky. 6. Napiš 2 významy sopečné činnosti. (D) Tektonické poruchy 1. Jak tektonické poruchy dělíme? 2. Nakresli a popiš vrásu. 3. Nakresli a popiš 3 možnosti zlomu.
- PODZEMNÍ VODA APRAMENY (nadpis v sešitě)
Pokyny pro řešení úloh:
- Všechny úlohy řeš do školního sešitu
- Vyfoť a přidej jako přílohu mailu
- Své řešení (všechny úlohy) odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
- Co je podzemní voda?
- Uveď příklady propustných a nepropustných hornin.
- Co je pramen? Uveď příklady v ČR
- K čemu se využívají termální vody?
III. Tvorba prezentace
DRUHOHORY – rozdělení geologického období, časová datace, fauna a flora na Zemi
- Svou prezentaci odevzdávej do 24. 3. 2020 (18:00) na cisar@zsbreziny.cz
Matematika -2. týden od 18. 3. – 24.3.
Středa 18. 3. Využití podobnosti – učebnice str.44/A přečti, přepiš do sešitu, vypočítej str.44/1,2,3
Studenti: Test č. 2–5, 6, 7, 8
Čtvrtek 19. 3. Učebnice str.46/ 4A, B, 5A, B, studenti navíc č. 6
Studenti: Test č. 2 – 9, 10, 11, 12, 13,14
Pátek 20. 3. Sbírka str. 93/3, 5A, B str.98/1A, B, 2
Studenti: Test č. 2-15,16
Pondělí 23. 3. Vyplnit předtištěný papír – kontrolní práce
Studenti: Test č. 3-1, 2, 3, 4, 5, 6
Úterý 24. 3. Úlohy na závěr – učebnice str. 49 A (celé)
Studenti: Test č. 3-7,8,9,10
Fyzika -2. týden od 18. 3. – 24.3.
Zvuk
- a) koukni na video: https://www.youtube.com/watch?v=CpX7RS4tldo
- b) str. 79-82 přečíst, úlohy 1 až 8 vyřešit písemně (sova)
- c) str. 82 /1 – 4 (přesýpací hodiny) projít, vyzkoušet pokusy
Český jazyk mluvnice : U str.75-76, cv.2- písemně úkoly b+c do škol.sešitu
Str.76, cv.5a,b + 6,7 ofotit a poslat mailem 18.3.
PS str.42, cv.1,2,3 poslat ofocené v příloze do 20.3.
Sloh : Proslov přečíst v učebnici str.135+136 a zapsat do sešitu na sloh znaky proslovu.
Literatura: pracuj podle osnovy: 1. Co je literatura faktu/opiš do sešitu/
2.Zjisti, kteří čeští autoři se věnovali této literatuře, vyber si pak jednoho z nich a zjisti, o čem psal /např. Miroslav Ivanov/
Němčina: PS str.57 cv.8 / doplnit 8 zemí/, str. 58, cv.11,12 , lze i bez poslechu+ doučit slovíčka str.62.
K úkolům připravím na další týden otázky.
AJ9 (18. – 24. 3.)
Středa 18.3.
Opakování Podmínkové věty:
1). Dokonči věty, použij fráze z rámečku
I´ll go riding I´ll go to the beach you´ll get cold I´ll go skiing I´ll stay at home and watch TV
His teacher will be pleased I´ll give you a ring I´ll leave the cinema before it finishes
- a) If the weather is sunny, _______________________________________
- b) I fit is rainy,_________________________________________________
- c) If the film is boring,__________________________________________
- d) If there are horses at the farm__________________________________
- e) If you don´t wear a jumper, ____________________________________
- f) I fit snows,__________________________________________________
- g) If he finishes his project,_______________________________________
- h) If I miss the train,_____________________________________________
2). Dokonči věty podle sebe
I´ll be happy if_______________________________________________________
My teacher will be angry if_____________________________________________
If__________________________________________________, I´ll call the police.
If you eat too much cake,______________________________________________
I fit is sunny this weekend, we__________________________________________
We_______________________________________________if it rains tomorrow.
I´ll have a party if___________________________________________________
If_______________________________________________, I´ll be very surprised.
- Cvičení 1). a 2). pošli do 22. 3. na hulbachova@zsbreziny.cz
Pátek 20.2.
Práce s učebnicí s. 70 – viz přiložený scan
1). Přečti + přelož + odpověz celou větou na dvě otázky
2). Oprav tvrzení:
- a) Sweet Sue and Smart Alec need a holiday because the weather´s very bad.
- b) They want to forget all about their friends.
- c) Sweet Sue books the holiday on the Internet.
- d) They leave on Saturday.
- e) They finish all their shopping before the leave.
- f) They´ll be away for a month.
- g) The hotel isn´t very busy.
- h) Smart Alec wants to play tennis after they check in.
- i) They´ll go swimming when he gets back.
- j) The hotel is full of doctors.
- Odpovědi na otázky + opravená tvrzení pošli do 22. 3. na hulbachova@zsbreziny.cz
Úterý 24.3.
PS s. 56/1,2
57/4a – poslechni CD – nalepeno na zadní straně sešitu + spoj, co patří k sobě.
- Zpracované úkoly pošlete prosím dohromady v jednom mailu, pokud nemáte mailovou adresu s vaším jménem, nezapomeňte označit, komu práce patří
D9 (18. – 24.3.)
Středa 18.3.
- podívej se na krátký dokument a odpověz na otázky: https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-osvobozeni-koncentracniho-tabora-osvetim-27-leden-152157
1). Kde leží koncentrační tábor Osvětim a jaký byl jeho německý název?
2). Jak se tomuto táboru říkalo (přezdívka)?
3). Kolik lidských těl bylo možné spálit za jeden měsíc?
4). Kdo byl zařazován do skupiny, která byla po příjezdu do koncentračního tábora posílána na smrt?
5). Co to byly pochody smrti?
6). Kdy dorazila sovětská vojska do Osvětimi?
7). Kolik lidí v Osvětimi zemřelo?
+
- pracovní list Holocaust - oba úkoly (pracovní list + otázky) pošli do 24. 3. na hulbachova@zsbreziny.cz
Pondělí 23.3.
- udělat zápis do sešitu – viz přiložená prezentace Poválečné uspořádání světa
- podívat se na dokument a odpovědět na otázky: https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/konec-druhe-svetove-valky-v-evrope-8-kveten-152262
1). Jak se jmenovala manželka A. Hitlera?
2). Koho Hitler určil za své nástupce?
3). Jak se jmenovala Göbbelsova žena + kolik měl dětí?
4). Kdy se slaví konec 2. světové války v Sovětském svazu a proč?
5). Kdo pronesl řeč v Londýně po skončení 2. světové války?
6). Kterým nacistům se po skončení války podařilo uprchnout?
7). Kteří nacisté spáchali sebevraždu, aby se vyhnuli trestu?
- Odpověz na otázky a pošli do 24. 3. na hulbachova@zsbreziny.cz
- Zpracované úkoly pošlete prosím dohromady v jednom mailu, pokud nemáte mailovou adresu s vaším jménem, nezapomeňte označit, komu práce patří!
HOLOCAUST
Norimberské zákony byly vydány v roce …………………………
Největší předválečnou protižidovskou akcí byla v listopadu roku 1938 tzv. …………………………………………….
Její důsledky:
- ………………………………………………….
- ………………………………………………….
- ………………………………………………….
Dva druhy koncentračních táborů - …………………………………….a……………………………………….
Nejvýznamnější koncentrační tábory – továrny na smrt, které plnily vyhlazovací úlohu od roku 1941 –
……………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………
Mělo být vyhlazeno asi …………………………….evropských Židů.
Všechny státy byly vyzvány k pronásledování a deportacím Židů – odmítly jen některé –……………………………..
Hlavní strůjci holocaustu
................................................................................................................................................
Látka, která byla používána k likvidaci Židů – …………………………..
Největší židovské ghetto na našem území – ……………………………
Nechvalně proslulý osvětimský lékař – ………………………………….
Nejvýznamnější zachránci Židů za války - ……………………………………………….
…………………………………………………………………………………............................
Po nacistických zločincích pátrala po 2. sv. válce židovská organizace ve Vídni – …………………………………………………………………………………………….
Největší památník holocaustu na světě – ………………………………………………
Vysvětli tyto pojmy :
Antisemitismus - ……………………………………………………………………….
Rasismus - …………………………………………………………………………………
Holocaust - ………………………………………………………………………………….
Árijská rasa - ……………………………………………………………………………….
Eugenika - ……………………………………………
- třída – zeměpis
– v příloze budeš mít cvičení, která je potřeba zpracovat
– buď si dokument stáhni a vpisuj přímo do něj, nebo vypracuj do školního sešitu a práci vyfoť
– každopádně kvůli klasifikaci to potřebuji mít zpracované do neděle do 20:00 – odesílejte přímo na můj mail florian@zsbreziny.cz
- dále prosím o přečtení tématu zemědělství str. 59.(dole je začátek) až 61 (kde je konec)
- udělej si vlastní výpisky v bodech, žádná dlouhá souvětí