Tento školní rok pro nás sice začal nadějně, ale situace okolo nemoci COVID-19 nás opět dohnala do svých domovů a uvěznila nás u počítačů. Takto se scházíme již více než čtyři měsíce. Jedinou výhodou pro nás všechny je sebezdokonalení se v práci s počítačem. Všem nám chybí to mnohem důležitější, to je osobní setkávání nejen ve školním prostředí.
Žáci naší třídy jsou dostatečně vybaveny IT technikou a mohou se online hodin účastnit dle platného rozvrhu. Stává se však, že nás technika zradí, dochází k výpadkům spojení, někdy nefunguje někomu z žáků mikrofon. Někteří žáci však pravidelně na online hodiny nedochází, nebo jsou v hodinách přítomni jen na oko. Tito žáci přeci ubližují sami sobě, smutné na tom je, že se jedná pořád o stejné osoby. Jednou za čas se stane, že některý žák nezvládne vstát na první online hodinu, komu by se také chtělo vstávat, když stejně nikam nejde.
Člověk by si řekl, že za tu dobu si už všichni zvykli a vědí, že zadaná práce se musí plnit v termínu a zasílat dle pokynů jednotlivých učitelů. Valná část třídy termíny převážně ignoruje a zadanou práci plní dle svých pravidel. Učitelé musí opakovaně vyzývat hříšníky k doplnění restů, mnohdy bezvýsledně. Tito hříšníci pak musí navštěvovat školu v době konzultací a doplňovat vše potřebné, aby vůbec mohli být hodnoceni. Moc mne mrzí, že jsou mezi nimi i žáci poměrně šikovní a schopní, jen se jim doma prostě nechce.
Nechci pořád jen kárat a ukazovat sedmáky jako neschopnou a línou „bandu“. V našich řadách je i spousta šikovných a pilných žáků, kteří nám dělají radost. Už jenom včasné zaslání úkolů, komunikace v online hodinách a snaha se posouvat dál je pro nás, pro učitele, hnacím motorem v této nelehké době.
Věřím, že až nám situace kolem nemoci COVID-19 umožní návrat do škol, že se vše zlepší a žáci i díky chybějícím sociálním kontaktům začnou více pracovat s chutí na zadaných úkolech.
I přes hříchy našich žáků, vašich dětí, jsme super kolektiv dobře praštěných puberťáků.
Přeji všem mnoho zdaru a zdraví.
Váš třídní učitel Tomáš Císař